27 ژوئن 2019 کشور هلند، کشور کوچکی که غذای دنیا را تامین می کند!!!

کشور هلند، کشور کوچکی که غذای دنیا را تامین می کند!!!

به نام خدا

بله تیتر مجله نشنال ژیو گرافیک درست است! کشور هلند بعد از ایالات متحده امریکا دومین صادر کننده محصولات غذایی و کشاورزی در دنیا است!
این در حالی است که ایالات متحده امریکا 270 برابر کشور هلند وسعت دارد!
کشور هلند در سال 2017 از راه صادرات محصولات کشاورزی،  غذایی و ابزار و تکنولوژی مربوطه توانسته 101 میلیارد یورو درامد کسب نماید! و اما سهم هر کدام از زیر مجموعه های کشاورزی و غذایی صادر شده به شرح زیر است:
مواد و تکنولوژی 9/1 میلیارد یورو

گل 9/1 میلیارد یورو

لبنیات و تخم مرغ 8/9 میلیارد یورو

گوشت 8/3 میلیارد یورو

سبزیجات 6/7 میلیارد یورو

و اما علل صنعت کشاورزی و غذایی قدرتمند در کشور هلند:

1_ اب و هوای معتدل
2_ خاک حاصلخیز
3_استفاده از تکنولوژی با کیفیت بالا به طوری که صنعت کشاورزی این کشور از دنیا جلوتر است و دورنمایی از اینده کشاورزی دنیاست!
4_ سرمایه گذاری خارجی

جالب است بدانید که کشور هلند با این وسعت بسیار کوچک رتبه اول صادرات گل در دنیا را دارد! همچنین بسیاری از زمین ها در این کشور زیر کشت گلخانه ای رفته است!
همانطور که اطلاع دارید مواد غذایی جز نیازهای اولیه و ضرورری بشر به حساب می ایند. پیش بینی می شود که تا سال 2050 مصرف مواد غذایی در دنیا 75% افزایش یابد! در نتیجه همانند زمان کنونی و حتی پررنگ تر در سال ها و ده های پیش رو کشورهایی در دنیا حرف برای گفتن دارند که از نظر تولید، فراوری و صادرات مواد غذایی در دنیا سرامد باشند!
کشور عزیز ما ایران با داشتن 11 اقلیم از 13 اقلیم موجود در کره زمین یکی از متنوع ترین و منحصر به فرد ترین کشورهای دنیاست!
پیشنهاد می شود با الگو برداری از کشورهای پیشرو در زمینه کشاورزی و تولید موادغذایی با بروز کردن علم و صنعت کشاورزی و ایده زایی در این زمینه، مدیریت منابع ابی کشور و استفاده از تکنیک های روز دنیا با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این صنعت ما نیز در دنیا سرامد باشیم و کشوری اباد و زیبا بسازیم!🌈🌼🌷🙏

تهیه و ترجمه: https://baaghebehesht.ir/